vrijdag 17 september 2010

Krant

Ik zette mijn motor aan de kant van de weg.
Het was een smalle weg in de middel of nowhere.
En ik wilde in discussie gaan met Anja, die zit namelijk in mijn g p s.
Waarom ze mij hier heen had gestuurd, en of ze de weg soms niet kende?
Of ik de g p s soms voor Jan lul had gekocht, en het zonder haar nog beter de weg wist.
Het viel me op dat zij ook al sliste, misschien ook te weinig voortanden.
Of ze had misschien ook wel Chinese voorouders gehad, ik werd nogal pissig.
Maar ik was niet de enige die verdwaald was zag ik ineens.
Van twee kanten kwam er een gigantisch grote vrachtwagen combinaties aan.
En dat was ruim te veel voor die smalle weg.
En precies voor mij stopte die twee, ze konden niet langs elkaar.
Alsof het afgesproken was gingen tegelijk de scheepshorens aan.
Maar geen een van die twee wilde terug met zijn vrachtwagen.
De eerste chauffeur die uitstapte was een ervaren King of de road zag ik.
Hij kon zijn handen niet bij elkaar krijgen, ze waren vergroeid naar zijn stuur.
De andere had overal ringen in, en was duidelijk jonger.
Ze kenden elkaar zo leek het, in ieder geval kenden ze de moeders van elkaar.
Want daar begonnen ze over, wat ze er meegedaan hadden en nog wilden doen.
Dit duurde even want ze hadden veel te vertellen over elkaars moeders.
De oudere chauffeur kreeg er genoeg van en ging terug naar zijn vrachtwagen.
Klom er als een ervaren bergbeklimmer weer in, zette zijn scheepshoorn op automatisch.
Pakte zijn zware shag en koffie, en ging uitdagend de krant lezen.
En dacht waarschijnlijk, het zal mijn tijd wel duren.
De jonge trucker was ook weer terug in zijn truck geklommen, en werd tijger wild.
Dat kon ik goed zien, hij draaide al zijn piercings er uit, en op andere plaatsen er weer in.
Maar na tien minuten daalde hij af uit zijn wagen, en liep naar de kranten lezer.
Toch iemand verstandig dacht ik, maar nee hoor.
Hee, ouwe brulde hij boven de scheepshoorn uit.
Als je klaar bent met die krant, mag ik hem dan.

Geen opmerkingen: